Friday, January 31, 2014

අපගමනය - කෙටි කතාව (2)

අපගමනය 


දැල්වෙන  හඳුන් කූරේ ඳුම ඉහලට ඇදී යන්නේ, වතුරට දැමු මදක් විශාල කොන්ඩිස්  කැටයක් බිකරයේ පතුලේ ගැටෙන තුරු සටහන් කරන අලංකාර  රටාව මෙන් රටාවක් ප්‍රතිවිරුද්ධ දිශාවට සටසන්  කරමිනි.  පෙර දින රාත්‍රියේ මහ වර්ෂාවෙන් පසුව ජලවාෂ්ප වලින් සංතෘප්ත වී ඇති වායු ගෝලය ඔවූන්  කතා කරන විට මුවින් පිටවන ප්‍රස්වාශ වාතයේ ජල වාෂ්පද  ඝනීභවනය කර දුම් ගුලි සේ අවකාශයට මුදා හරී. ත්‍රී  වීලරයේ   හැඩලයේ  කෙලවර රඳවා  තිබෙන හඳුන්කුරු දෙකෙන් බිමට හැලෙන අළු, කළු පැහැති රබර් පාපිස්නාවට  පතිත වේ. දැල්වී අවසන් වීමට මත්තෙන් රුෂාන්ත ඒවා ගලවා ත්‍රී  විලරයේ ඉදිරිපස රෝදය ආසන්නයේ ඇති කහ පාට  ඉරෙන් එහා ඇති පාරට විසිකරයි. තිස්ස අය්යා ඒ ආසන්නයේ නතර කර ඇති තම කොළ පාට ත්‍රී  විලරයේ වින්ඩ්ස්ක්රිනයට හේත්තු වී සිටින්නේ මේ සීතලෙන් ගැලවීමට උණුසුම් හිරු රැස් වැටෙන්නේ කොයි මොහොතේදැයි බලා සිටින්නාක් මෙනි. ඔහුගේ දුඹුරු පැහැති කබායේ අත් වල කෙලවරින් එලියට එන ඔහුගේම අත්  දෙක කලිසම් සාක්කුවේ සඟවාගෙන සිටින්නේ හමුදාවෙන් එල්ල වන මල්ටි බැරල් ප්‍රහාර වලින් ආරක්ෂා වීමට බංකර් තුල සැඟවෙන කොටි පැටවුන් සිහි ගන්වමිනි.

"තිස්ස අය්යා සිගරට් පාරක් ගහමුද?" යයි අසන්නේ රුෂාන්ත  R  අකුර තෙක් උරා අවසන් වූ ගෝල්ඩ් ලීෆ් එක තිස්ස අය්යා වෙත දිගු කරමිනි.

"නෑ  උඹ බීපන් මගේ ළඟ තියෙනවා '

තිස්ස අය්යා කබායේ සාක්කුවෙන් එලියට ගන්නා  රතු  පැහැති ගෝල්ඩ් ලිෆ් පැකට්ටුවෙන් සිගරට්ටුවක් ගෙන දල්වා ගනී.

"තව විනාඩි දහයෙන් 79 ඉන්ටර්සිටිය  එනවා, ඕකෙන්  තමයි අම්මට හිකෙ...ඩ මොනින්  හයර් එක සෙට් වෙන්නේ'  "බුදු සරණයි" කියා ඉදිරිපස වීදුරුවේ අලවා ඇති ස්ටිකරය කළු පැහැති රෙදි කැබැල්ලකින් පිසදාන රුෂාන්ත කියයි. රෙදි කැබැල්ල පසුපස ආසනයට පිටුපස ඉහල විශාල බෆල් දෙක අතර ඇති අවකාශයට ද  සිගරට් කොටය පාරට ද විසිකරයි.

"තාම 6.50 යි, හතයි කාල  වෙනවා 79 එනකොට" කබායෙන් වැසී  ඇති ඔරලෝසුව අනෙක් අතෙන් මතු කර ගෙන තිස්ස අය්යා තවත් දුම් වළල්ලක් ඉහලට මුදා හරි.

ත්‍රී වීලර් දහයක් පමණ නවතා තැබීමට, කාපට්  දමා කහ පැහැති ඉරකින් වෙන් කර ඇති ඉඩෙහි දැනට සිටින්නේ මොහුන් දෙදෙනා පමණි. ඊට මීටර් විසි පහක් පමණ ඈතින්, ඔවුන් සිටින පැත්තේ බස්  නැවතුම් පොළය, ප්‍රති විරුද්ධ පැත්තේ බස් නැවතුම ඔහුන්ට එක එල්ලේ ඉදිරියෙන් වෙයි. මේවා මනංකල්පිත බස් නැවතුම් පොලවල්ය, කිසිදු ආවරණයක් හෝ නාමපුවරුවක් හෝ  එහි නොමැත එහෙත් සියලු දෙනා ඒ බස් නැවතුම් පොළවල් බව දනිති.

සෙනසුරාදා උදෑසන  බැවින් අද සුදු ඇඳ ගත් ළමයින් දක්නට නොමැත, එහෙත් ටියුෂන් පන්ති වලට යාමට පැමිණෙන සිසුන් එකා  දෙන්නා බැගින් බස් නැවතුම වෙත සේන්දු වෙති. ටික වෙලාවකට පෙර බස් නැවතුමට පියා මෝටර් සයිකලයකින් ගෙනත් අරලවූ තරුණිය බස් රථ කිහිපයන් නතර කලද ඉන් එකකට වත් ගොඩ නොවූවාය. තවත් ටික වෙලාවකින් ඔලුවේ ජෙල් තට්ටුවක් උලාගෙන කොණ්ඩය කුරු, කුරු සේ සකසාගෙන පැමිණි, තරුණයෙකු සමග ඇය  පොත් මිටියද තුරුළු කරගෙන බස් රථයකට ගොඩ වුවාය.

"අරක  මරු කඳ  නේද? " කියා රුෂාන්ත  අසන්නේ ත්‍රී  වීලර් නැවතුම් පොළ දෙසට ඈතින් පැමිණෙන  තවත් තරුණියක් ඔලුව හරවා පෙන්වමිණි.ඔවුන් දෙදෙනා නෙත ගැටුණු සැණින් ඇය බිම බලා  ගත්තාය. තවත් ලංවන විට ඇයගේ පිරුණු ලැම  දෙස බලා සිටි රුෂාන්ත ඇය ඔවුන් දෙදෙනා පසු කර යත්ම ඇයගේ තට්ටමට හිර වූ සායෙන් මතුවී පෙනෙන පෑන්ටියේ වාටිය  නොපෙනී යන තුරු බලා  සිටියේය. ඇය  බස් නැවතුමට සමීප වනවාත් සමගම කොළඹින් රාත්‍රියේ පිටත් වූ සුකෝපභෝගී බස් රථය එයට සේන්දු විය.

බසයෙන් බැස ගත් තරුණ යුවලක් රුෂාන්ත  දෙසට පැමිණ,

 " මල්ලි හෙවනකුඹුරට  කීයක් ගන්නවද?" දැයි ඇසුවේ කඩවසම් තරුණයාය. කාන්තාව අත, අත්  බෑගයට අමතරව තවත් මල්ලක් විය,ඇය ද  එක එල්ලේ රුෂාන්ත දෙස බලා හිදී. නාඳුරන කාන්තාවක් එක එල්ලේ දෑස  දෙස බැලු  විට පිරිමින් කොපමණ අපහසු තාවයට පත්වන්නේද?

"හත්සියක් ගන්නවා නෝනා" යයි පිළිතුරු දුන්නේ කාන්තාවටය.

නැවතත් ඔහු ත්‍රී  රෝද රථ ගාලට  පැමිණෙන විට උදේ නමයට  ආසන්නය, පෙරදින රාත්‍රී සේවයේ යෙදී  සිටි පිරිස දැන් සේවයට වාර්තා කොට සිටී. කහ ඉරෙන් වෙන් කර තිබු කොටස පිරෙන්නට ත්‍රි වීල් හයක් නවතා  තිබේ. රුෂාන්ත ද කෙලවරකින් තම රථය නවතා  "ශ්‍රී FM" චැනයල සුසර කර කණ  පැලෙන්නට තරම් රේඩියෝවේ හඬ වැඩි කර එළියට බැස්සේය.

"රුෂාන්ත  අන්න උඹේ කෑල්ල කැම්පස් තේරිලා" එහි සිටි එකෙක් කීය.

"කොයි කෑල්ල ද? බං"

"උඹලගේ පන්තියේ හිටිය නාලිකා බන්"

" ආ  ඒකද? හොඳ වෙලාවට ඕක මෙච්චර කල් නොතිබ්බේ, නැත්තන් මේ ඔක්කොම අත  ඇරලා මටත් වෙන්නේ සතිය ගානේ  කැම්පස් යන්න තමයි "

"අන්න මංජු උඹව හොයනවා "තව එකෙක් තම ත්‍රී වීලරයේ  වේගය අඩු කර ඔහුට කියා යන්නට ගියේය.

කඩ විදියේ මැද හරියට වන්නට මන්ජුගේ තේ කඩය   පිහිටා තිබේ. එය තේ කඩයක් ලෙස පෙනුනද තේ කඩයක්ම නොවේ, තැබෑරුමකි. ඉදිරි පස "මංජු ශ්‍රී හොටෙල්"   කියා මොබිටෙල් සමාගමෙන් දුන් මහේල ජයවර්ධනගේ රුපය සහිත විශාල ප්‍රදර්ශන පුවරුවකි. එහි පහළම තද නිල් පැහැති  තීරුවේ අංක 42/3, නුවරඑළිය පාර , කැප්පෙටිපොල කියා සඳහන්ව ඇත. ඉදිරිපස විශාල විදුරු දොරවල් දෙකෙන් ඇතුළු වූ පසු මේස  හතරක්ද, බිතර රොටි, පැටිස්, රෝල්ස් ආදී කෑම  වර්ග පිරිණු විදුරු අල්මරියක්ද එක්  කෙළවරක අයකැමි මේසයද වේ. මංජු නිතරම සිටින්නේ මේ මේසය සමග ඇති පුටුවේය. කිසිවක් නොදන්නා නගරයට එළවලු රැගෙන එන ගොවීන් තේ එකක් බොන්නට මන්ජුගේ කඩයට පැමිණෙති. සියල්ල දන්නා එදිනෙදා පරිභෝගිකයන් "මංජු සියක හෝ එකසිය පනහක" කියා අදාල මුදල ගෙවා වැසිකිලියට යන ආකාරයට පිටුපස දොරින් එලියට යති. දොර විවෘත වන්නේ අක්කර ගණනක් පැතිරී ඇති ටර්පන්ටයින් කැලැවටය. දොර ආසන්නයේ පිටත කුඩා මේසයක් වේ, එතන සිටින්නේ මන්ජුගේ කඩේ ගෝලයා ය, ඔහු ඩිංගි පාලය. ඩිංගි පාල ගනුදෙනු කරුවන් වෙත ඔහුන් ගෙවූ මුදලට සරිලන ප්‍රමාණයට වීදුරුවට ගල් අරක්කු පෙරා  දෙයි. එක හුස්මට වීදුරුව කටේ හලා  ගන්නා  පිරිස බොහෝය, කලාතුරකින් කෙනෙක් එය දෙපාරකට හෝ තුන් පාරකට කටේ හලා ගනී. බොහොමයක් දෙනා ටර්පන්ටයින් කැලේ මැදින් ඇති අඩිපාර දිගේ ගොස් තවත් කඩ කිහිපයකට එහායින් විදියට පැමිණෙති.

රුෂාන්ත මන්ජුගේ කඩය ඉදිරිපිට ත්‍රී  විලරය නතර කර රේඩියෝවේ හඬ අඩු කරනවාත් සමගම මංජු ඒ අසළට  ලං විය.ඔහු  කිසිවක් නොකියාම සල්ලි මිටියක් රුෂාන්ත  ඇත තැබීය.

"මංජු අය්යා කීයක්ද?"

"විස්සක්"

වෙළඳ පොළ හැසිරීම පිලිබඳ මන්ජුගේ දැනුම කළමනාකරණ උපාධිධාරියෙකුගේ දැනුමට වඩා වැඩිය, කැප්පෙටිපොල ලියාපදිංචි තැබෑරුමක් තිබේ, එහෙත් එහි ගල් අරක්කු නැත. මොනා  බිව්වත් බොන මිනිහාට  ගල් අරක්කු තරම් විස්කි බ්‍රන්ඩිත් හරියන්නේ නැත. එබැවින් මංජු ඉල්ලුමට-සැපයුම වෙළඳ පොළ න්‍යාය හොඳින් ප්‍රගුණකර නුවරඑළියෙන් ගෙනෙන ගල් අරක්කු සිල්ලරට විකිණීමේ ව්‍යාපාරය කරගෙන යන්නේ කලක සිටය. රුෂාන්තට දිනපතා නුවරඑළියට හයර් එකක් වදින්නේද මේ නිසාය.

අලුත්ම Nike  ටී සර්ට් එකක්ද කළු පැහැති  ඩෙනිම් කලිසමක්ද, සුදු පැහැති සපත්තු  දෙකකින්ද සැරසී සුවඳ විලවුන් තවරාගෙන දහවල්  එකට පමණ නැවතක් රුෂාන්ත තම දඬු මොණරය ද රැගෙන ත්‍රී වීල්  පාර්ක් එකට වාර්තා කරයි. ඔහු රථයෙන් බසිනවාත් සමගම ඔහුගේ සගයෙක්

 " ආ  මෙන්න මු බඩුව බලන්න යන්න කුමාරයා  වගේ ඇවිල්ලා  ඉන්නේ" යැයි, කියන විට තවත් අයෙක්

"ඔව් අද සෙනසුරාදනේ"  කීය.

ටික වෙලාවකින් ත්‍රී  රෝද රථයේ දෙපස ආවරණ තිර රෙදි දෙක පහලට දමා සාරාණන්ද පිරිවන දෙසට ඉගිල්ලෙන්නට විය. මග දිගට ටියුෂන් පන්ති හමාර වී යන සහ ආරම්භ වීමට ඇති පන්ති වලට යන තරුණ තරුණියන් ඒ මේ අත උසුළු විසුළු කරමින් ගමන් කරති. තරුණියන්ගේ කණ්ඩායම්, තරුණයින්ගේ කණ්ඩායම්, මිශ්‍ර කණ්ඩායම් මෙන්ම ජෝඩු වලින්ද අඩුවක් නැත. පිරිවෙන ආසන්නයට වන්නට පාර  අයිනේ නවතා ඇති වාහන පෝලිමකි, කුඩා ළමුන් පන්ති වලට ඇරලවන්නට මෙන්ම ඔහුන් නිවෙස්වලට කැඳවාගෙන යාමට පැමිණි දෙමාපියන්  රථවලට වී පුවත් පත් කියමින් හෝ නිදාගෙන කාලය මරති . මේ අතර තම පෙම්වතා සමග මෝටර් සයිකලයක හෝ ත්‍රී  වීලයක  නැගී ක්ෂණයකින් අතුරුදහන් වන තරුණියෝද වෙති.

රුෂාන්ත රථයේ වේගය අඩු කර පිරිවෙනේ ගේට්ටුව පසු කරගෙන යනවිට ඊට ඉදිරියෙන් තම මිතුරියන් සමග සිනා සිසී ගමන් කරන  තරුණියන් කණ්ඩායමකි. ඔවුන් එකිනෙකා පසු පස හොරෙන් බලා එහි කෙලවරින් පාර පැත්තෙන් ගමන් කරන තරුණියට යමක් පවසයි, ඇය කාංචනා  ය. මිතුරියන් සාමාන්‍ය  වේගයෙන්  ඉදිරියට ගමන් කර සෙනග අතරේ සැඟවී යන  අතර ඇය වේගය අඩු කර ඔවුන්ගෙන් වෙන්වේ. ත්‍රි රෝද රථය ලංවූ විට ඇය එයට ගොඩ වුවාය.

"අද නුවරඑළියේ යන්න බෑ  අය්යේ ටිකක් කලින් ගෙදර යන්න ඕනි"

ඔහු කිසිවක් නොකියාම ත්‍රි රෝද රථය හරවා නැවත කැප්පෙටිපොල දෙසට ගමන් ආරම්භ කරයි.

"ඇයි නංගි මොකක් හරි අවුලක්ද?" ඔහු පසු පස හැරි අසයි. ඇය  තරමක් තැති ගත්  ආකාරයකි.

"මම පස්සේ කියන්නම් "

ටික දුරක් ප්‍රධාන මාර්ගය දිගේ ධාවනය වූ රථය ඉන් අතුරු පාරකට හැරවීය. මද වෙලාවකින් එය ටර්පන්ටයින් කැළෑව මැදින් ඇති කුඩා පාරේ ගමන් කරන්නට විය, අඩි  සියගණනක් උස ගස් වලින් අහස සම්පුර්ණයෙන්ම වැසී  ඇත. පෙනෙන  තෙක් මානයේ  ඇත්තේ ගස් පමණි, කලාතුරකින් බිම වැවී ඇති පඳුරක් හැරෙන්නට බිම ටර්පන්ටයින් කොළවලින් වැසි ඇත. කුඩා පාරෙන් ඉවතට ගත්  රථය විශාල ගසක් යට නතර විය. රුෂාන්ත එලියට බැස්සේය. නමුත් ඇය සෙළවෙන පාටක් නැත, ඔහුද පිටුපස අසුනට ගොඩවිය.

"අපි නුවරඑළියේ ඉන්නවා බාප්පා දැකල තියෙනවා අය්යේ "

"ඔයා ඔවා  ගණන් ගන්න එපා, බාප්පා  අපිට මොනා කරන්නද?'

"ඔයානං  කියයි, මටනේ ඔක්කොම ප්‍රශ්න"

"බය වෙන්න එපා ඔයාට ගෙදර යන්න බැරි නං,මාත් එක්ක යං "

"මාත්  කැමතියි ඔයත් එක්ක යන්න එත් අපිට කසාද බදින්න බෑනේ මගේ වයස මදිනේ, බාප්පා  කියන්නේ ඔයාව පොලිසියට අල්ලලා දෙනවා කියල"

"ඒක මම බලා  ගන්නං, ඔයා බය බය නැතුව ඉන්නකෝ" කියමින් ඇයගේ බඳ  වටා  එක ඇතක්  යවා අනෙක් අතින් ඇයගේ නළලට වැටි ඇති කෙස්  වැටිය මෑත් කොට ඔලුව අත  ගාමින්  නළල සිප ගත්තේය. ඇය  ඔහුගේ බොකුටු හිසකෙස් අතරින් ඇගිලි  යවා පිරි මදින්නට විය, ඔහු සෙමෙන් ඇයගේ කම්මුල්ද සිනිදු තොල්පෙතිද සිපගන්නා විට, ඇය දෑස පියාගෙන එය විඳ ගන්නා  අයුරු රුෂාන්ත විටෙන් විට හොරෙන් ඇස් ඇර බැලුවේය. ඔහු ඇයගේ බ්ලව්සයේ ඉහලින්ම ඇති බොත්තම ගලවන්නට උත්සහ දරන අතර තුර ඇය  ඊට පහලින් ඇති සියලු බොත්තම් දෑස පියාගෙනම ගලවා දැමුවාය. ඔහු තන පටයේ පිටුපස ගාන්චුව සීරුවෙන් ගලවා එය ඉහලට කර, නිරාවරණය වූ පියයුරු  මත හිස හොවා  ගත්තේය, ඔහුගේ ඇඟිලි ඇයගේ  සිරුරේ වඩාත් සංවේදී තැන් සොයා යන්නට විය. ටික වෙලාවකින් අසන්නට ලැබුනේ වළවල් වලට ත්‍රී රෝද රථය වැටෙන විට සර්පිල දුණු වලින් නිකුත් වන  කිරි කිරි හඬය.

සවස පහ පසු වී විනාඩි විස්සක් පමණ වන විට රුෂාන්ත  නැවතත් ත්‍රී  රෝද රථ ගාලට පැමිණ සිටී. ඔහු නොඉවසිල්ලෙන් සිටින්නේ කවුරුන් හෝ පැමිණෙන තුරුය. ටික වෙලාවකින් අළු පැහැති ත්‍රි රෝද රථයකින් පැමිණෙන්නේ රුෂාන්තගේ අති  ජාත මිතුරාය, ඔහු ජයන්තය.

"මචං කාංචනාගේ  බාප්පා  කාරයා ගේම ඉල්ලනවා බං" රුෂාන්ත කිවේය.

"හරි අපි බලමුකෝ, ඌ උඹට මොකුත් කිව්වද?"

"නෑ"

විදුලි වේගයෙන් පොලිස් ජීප් රථයක් ඔවුන් සිටින ස්ථානය පසු කරගෙන ඉගිලෙන්නට විය.

"අපි යමුද එයාර් පෝට් පැත්තේ? " රුෂාන්ත  ඇසුවේ සති තුනකට පමණ පෙර රථ ගාලට පැමිණි නාමල්ගෙනි.

"බෑ  අය්යලා යන්න"

අසල වූ කඩයෙන් සිගරට් කිහිපයක් මිලට ගත් රුෂාන්ත ජයන්තගේ ත්‍රී  රෝද රථයට ගොඩ වූ අතර, දෙදෙනා   එයින් මීටර් දෙසිය පනහක් පමණ ඇතින් පාරට මායිම්ව  ඉහල කඳු යාය  තෙන් විහිදී ඇති පයිනස් කැලැව දෙසට පදවන්නට විය. පාරෙන් කැලැව දෙසට හරවා  රථය පයිනස් ගසක් මුල නතර කළ ඔවුහු ප්‍රථමයෙන්ම විශාල ගසක් බලා එහි මුල සේදී යන්නට මුත්‍රා කලෝය,  තවත් ගසක් මුල හිඳ ගත්තෝය. රුෂාන්ත  කලිසමේ සාක්කුවෙන් එලියට ඇද ගත් ගංජා පැකට්ටුව  ජයන්ත අතට දී ගෝල්ඩ් ලීෆ් පැකට්ටුවක ඇතුලත සියුම් කඩදාසි පටලය ගලවන්නට විය, ජයන්ත  සිගරට් එකක් කඩා එහි දුම්කොළ සමග එකට එක අනුපාතයෙන් ගංජා මිශ්‍ර  කළේය. මිශ්‍රණය, ගලවාගත් කඩදාසියේ ඔතා  කේතුවක ආකාරයෙන් කුඩා සුරුට්ටුවක් සාදාගෙන පත්තු කර ගත්හ.

ඉහලට ගිය පොලිස් ජීප් රථය නැවත හරවාගෙන එන ගමන් මහා හඬින් තිරිංග යොදා ත්‍රී  රෝද රථගාල ඉදිරියේ නතර කළේය. එහි රියදුරා සහ පිටුපස ආසනයේ සිටි දෙදෙනා නිල ඇඳුම් සහිතය. ඉදිරි අසුනේ සිටි අනෙක් නිලධාරියා සිවිල් ඇඳුමින් සැරසී  සිටියේය. ඔහු රථයෙන් බැස  ඇවිත්,

"රුෂාන්ත කෝ" යයි ඇසුවේ නාමල්ගෙනි.

"මම දන්  නෑ  සර් " නාමල් කීය

"එහෙනම් මේ රුෂාන්තගේ වීල් එක තියෙන්නේ "පොලිස් නිලධාරියා පැවසුයේ රුෂාන්තගේ ත්‍රී  රෝද රථය නාමල්ට පෙන්වමිනි.

" කෝල් එකක් දීල අහපන් රුෂාන්ත  ඉන්නේ කොහෙද කියල" නාමල් සාක්කුවෙන් ජංගම දුර කථනය එලියට ගන්නට කිහිප වරක් උත්සහා කරන්නට සිදු  වුයේ ඔහුගේ දෑත් වෙව්ලන බැවිනි. අවසානයේ ඔහු රුෂන්තට කතා කළේය.

"කොහෙද රුෂාන්ත  ඉන්නේ" පොලිස් නිලධාරියා නැවතත් නාමල්ගෙන් අසයි

"එයාර් පොර්ට් එකේ" නාමල් වෙව්ලන හඬින් පිළිතුරු දෙයි

"මොන එයාර් පොර්ට්ද යකෝ, අපි උඩට යන කොට මෙතන හිටපු එකා  දැන් කොහොමද එයාර් පොර්ට් ගියේ, එන්න එපා තොපි අපිව තම්බන්න" කියා කිවේ අඩියක් ඉදිරියට තබා අතක්ද ඔසවමිනි. අවට සිටියවුන් දෑස්  වසා  ගත්හ, නමුත් ඔහු පහර එල්ල කලේ  නැත.

"නෑ සර් අර අර පයිනස් එකේ"

"ආ  එහෙම වරෙන්, අපි බබාල  කියල හිතන්න එපා" කියමින් ජීප් රථයට නැග  යන්නට ගියේය.

ජීප් රථය පයිනස් කැලැව අසල නතර කළේය. නාමල් තවමත් ජීප් රථය දෙස බල හිදින්නේ ගල් ගැසුනාක් මෙනි. එහිදීද එයින් එලියට බැස්සේ සිවිල් ඇඳුමින් සැරසුණු නිලධාරියා පමණි.ඔහු පයිනස් කැලැව දෙසට වේගයෙන් ඇවිදගෙන යන අයුරු නාමල් බලා සිටියේය.

සුරුට්ටුවෙන් පෙනහැල්ලට  ඇද ගන්නා දුම ටික වෙලාවක් තබාගෙන දුම් දුලි සේ වාතයට මුසු කරමින් රුෂාන්ත  සහ ජයන්ත තවමත් පයිනස් ගස යට හිදගෙන සිටී. පොලිස් නිලධාරියා පැමිණෙන්නේ ඔවුන්ගේ පිටුපසිනි. බිම ඇති වියලි කොළ පොඩි වන ශබ්ධය ඇසි  දෙදෙනාම පිටු පස හැරී  බලති. පොලිස් නිලධාරියා සිටින්නේ ඔවුන්ට මීටර් තුනක් පමණ ඇතිනි.

"ආ උඹල දෙන්නම මෙතන නේද?"

දෙදෙනාම එකවර නැගී සිටී.

"මම ගියා  මන්ජුගේ කඩේට, මංජු හිටියේ නෑ, මන්ජුට කියපන් හෙට හවස ගෙස්ට් හවුස් එකේ පාටියක්  තියෙනවා අලුත් ඕ අයි සී  මහත්තයට, එකට බෝතල් පහකුයි, සිගරටුයි එවන්න කියල" පොලිස් නිලධාරියා එක හුස්මට කියාගෙන ගියේය.

"හරි සර් මම කියන්නම්"

"ආ  මෙන්න මේවා තණමල්විල බඩු, ඊයේ අල්ලපුවා" පොලිස් නිලධාරියා කඩදාසියක එතු පාර්සලයක් රුෂාන්ත ට විසිකර අඳුරේ නොපෙනී ගියේය.



- ජානක ගුණතිලක 


Sunday, January 26, 2014

සත්‍ය යනු කුමක්ද?

"  සත්‍ය යනු කුමක්ද?
සත්‍ය පිලිබඳ අර්ථකතන පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස්ය 
හොඳ හෝ නරක පිලිබඳ අර්ථදක්විමත් ඒ ආකාරය,
ඒ ඒ පුද්ගලයා හොඳ හෝ නරක තීරණය  කරන්නේ තමන්ගේ සිතැඟි අනුවය.
හොඳ හෝ නරක යනුවෙන් දෙයක් නැතැයි කෙනෙකුට කිව හැකිය."


බෙනට් රත්නායකගේ  "සුලඟ" චිත්‍ර පටය ආරම්භ වන්නේ මෙම කියමන පපු පසින් ඇසේ. "සෙනේ " ලෙස කෙටි නමින් හඳුන්වන මහාචාර්ය වරයා ( සනත් ගුණතිලක), ඔහුගේ බිරිඳ ක්‍රිෂාන්ති ( දිල්හානි ඒකනායක ) සහ කුමාරි ( සත්‍යා රත්නායක)  යන තිදෙනා උසාවියේදී කරනු ලබන පොපොච්චරණයන් සහ එකිනෙකාට කරගන්නා දෝෂාරෝපණයන් ඔස්සේ සුළඟ චිත්‍ර පටියේ කතාව දිග හැරේ. 




මහාචාර්ය වරයා සමග ආදර සම්බන්ධයකින් පසුව විවාහ වන සැලකිය යුතු තරම් වයස් පරතරයක් ඇති ක්‍රිෂාන්ති යන දෙදෙනා සතුටින්  කාලය ගතකරයි. පළමු දරුවා ලැබීමෙන් අනතුරුව දෙදෙනා අතර යම් ආකාරයක මානසික ගැටුම් ඇතිවන අතර එකිනෙකා තරමක් දුරස්විමට තරම් මෙම ව්‍යකුලතාවයන් හේතු පාදක වේ. මේ අතර මහාචාර්ය සේනාරත්නට  හමුවන කුමාරි  නම් තරුණිය සමග අනියම් සම්බන්ධයක් පවත්වාගෙන යයි. අනියම් සම්බන්ධය  බිරිඳ ක්‍රිෂාන්ති දැනගන්නා  අතර විවාහය දික්කසාදයකින් කෙලවර වන අවස්ථාවට ලඟා වේ. 

මෙම චරිත තුන තම තමන්ගේ සත්‍ය උසාවිය ඉදිරියේ පවසති. සත්‍ය යනු සමාජය හෝ පුද්ගලයෙකු  විසින් ගොඩනංවන දෙයක් මිස යථාර්තය නොවේ. තිදෙනාම අනෙක්  දෙදෙනා නොදන්නා අතීතයක් හරහා තමා විසින් සත්‍ය ලෙස ගොඩ නංවාගත් දේ ඉදිරිපත් කරයි. මෙහිදී යම් පුද්ගලයෙකු  අතීතය පිලිබඳ සත්‍ය ඉදිරිපත් කරන්නේද, තමා විසින් යථාර්තයට ඇදා ගත් සිද්ධි සමුහයක් ද සමගය. එබැවින් මිනිසුන්ගේ අතීතයේ ඇත්තේ තමා ගොඩ නගාගත් සත්‍යට සාක්ෂි සපයන උදාහරණ පමණි. සිනමා පටයේදීද  එය එසේමය. කුමාරි සේනාරත්න සමග තිබු සම්බන්ධය තමා විසින්ම සාධාරණී කරණය කරගනි. කුමාරි ඉතා අසරණ වී පාරේ වැටි සිටින විට උදව්වට පැමිණෙන සේනාරත්න , කාත්  කවුරුවත් නැති අසරණ තරුණියක කරනු ලබන උපකාරයන් හේතුවෙන් තමාද සත්‍ය පවසා  සිටින බව කියයි. ක්‍රිෂාන්තිගේ කෝණයෙන් බලන විට ඇයද තමා සාධාරන බව ඔප්පු කර පෙන්වයි. නමුත් අවසානයේදී විසඳුමක් නොපෙනේ.

මෙහිදී ක්‍රිෂාන්ති තම සත්‍ය, යථාර්තය ලෙස දකිමින් ශ්‍රී ලාංකේය  සමාජයේ සාම්ප්‍රදායික ගැහැණියකගේ භූමිකාව රඟ  දක්වයි. නමුත් සිනමා කෘතිය තුල ඇය  දකින යථාර්තය, ප්‍රේක්ෂකයාද බල පොරොත්තු නොවන අවස්ථාවක බලාපොරෝතු නොවන ලෙස වෙනත් යථාර්තයකින් විස්ථාපනය කලේ නම් මෙය අපුරු නිර්මාණයක් වන්නට ඉඩ තිබිණ. 

මෙම සිනමා  පටයේ කතාව අප අසන තවත් එක්  කතාවක් පමණකි. දිනපතා පුවත් පත්  කියවන විට මෙවැනි කතා දුසිමක් එක දිනකට ලංකාවෙන් සොයා ගත හැකිය. කුමන ආකාරයෙන් හෝ මිනිසුන් හට සිතන්නට යමක් සිනමා  කෘතියකින්  ඉතිරි කිරීම ඉතා අගනේය, මෙවැනි කතා දුසිමක් නොව සියයක් කියවුවද මේ ආකාරයෙන්ම පවුල් ජිවිත කීයක් නම්  දිනකට ලංකාවේ කෙලවර වේද? එබැවින් මෙවැනි කතා තේමාවක් ශ්‍රී ලංකේය සිනමාවට ඉතා උචිතය, නමුත් සිනමාවට ප්‍රේක්ෂකයා  ඇද  බැඳ තබා ගැනීමට තරම් මෙහි ඇති සිනමාත්මක ලක්ෂණ ප්‍රමාණවත් වේ දැයි  යන්න ගැටළුවකි. 

සැබෑ  ජීවිතයේදී ප්‍රේක්ෂකයාට  අත්  විඳීමට  නොහැකි  ආශාවන් බටහිර මෙන්ම, ඉන්දියානු සිනමා තිරයේදීද ප්‍රේක්ෂකයා අත් විඳ  ගනී. ඉතා උසස් කාලීන තේමා භාවිතා කලද,සිනමාවේ මෙම අපුරු ලක්ෂණය බොහෝ ශ්‍රී ලංකේය සිනමා කෘති තුල දක්නට නොලැබේ. එබැවින් අප සිංහල සිනමාවේ දකින චරිත සහ සිද්ධීන් අප එදිනෙදා ජීවිතයේදී දකින ඒවාමය. එවිට එදිනෙදා චරිත සහ  සිද්ධීන් මෙන්ම චිත්‍ර පටයේ කතාව සහ චරිතද අමතක වී යයි. 








Monday, January 20, 2014

ආදරය



මා 
යදිමින් 
පසුපස ගිය 

.......ආදරය........

මා 
පරිස්සමෙන් 
එකතු කළ 
මතකයන් තුලම

මා 
මරා දමන්නට විය

මා 
මඟ 
බලා සිටින්නට විය 

.......නැවත නැවතත් ......


- රෝෂිණී ගුණසේකර 



ඇරබි - කෙටි කතාව (1)

ඇරබි 






- ජේම්ස් ජොයිස් 

අඳුරින් වැසීගිය  උතුරු රිච්මන් වීදිය  නිස්කලංකය . විදිය කෙලවර වු පාලුවට ගිය දෙමහල් නිවාස දෙක මැද පිහිටි චතුරශ්‍රාකාර  භුමියෙන් ඒවා අසල්වැසියන්ගෙන් වෙන්වේ. වීදියේ  අනෙකුත් නිවැසියන් අසල්වැසියන්ගේ මුහුණු  දෙස බලා සිනා නොවී සිටින්නට තරම්  ඉතා සංවර ජිවන විලාශයක් පිලිබද හොඳ අවබෝධයක් ඇති අය  වෙති.


අපගේ නිවසේ අපට පෙර පදිංචි  වී සිටි පුජකතුමා  පි‍ටුපස වු අඳුරු ගබඩා කාමරයේදී මිය ඇදුණි. කාලයක් තිස්සේ වසා තිබු කුස්සියට පිටුපසින් ඇති මෙම කාමරයට සුළං පොදක්වත්  ඇතුළු නොවේ, එය දුවිලි වලින් වැසී  ගොස්ය. මෙම කාමරය පැරණි  පුවත් පත් සඟරා වලින් අපවිත්‍රය. මේ අතරින් කඩදාසිවලින්ම කවර දමා තිබෙන ඇතුලත පි‍ටු වල කෙළවර  රෝල් වී දුර්වර්ණ වු පොත් කිහිපයක් මම සොයා ගතිමි. The Abbot, by Walter Scott, The Devout Communicant, and The Memoirs of Vidocq මෙයින් මම අවසාන පොතට වඩාත් කැමති වුයේ එහි පි‍ටු කහපාට නිසාවෙනි.නිවසට පි‍ටුපසින් ඇති කැලෑවේ  මැද ඇපල් ගසක් ඇති අතර එය වටා ඝනට වැඩුනු පඳුරු රාශියකි, මෙම කැලෑවේ ගසක් යට තිබී මම අපේ පැරණි ගෙහිමියාගේ මළකඩ කෑ බයිසිකල් පොම්පය සොයා ගත්තෙමි. මෙම  පරිත්‍යාගශීලි පුජකයා, ඔහුගේ අවසාන කැමැත්තෙන් තමා සතු සියලු මුදල් තම ආයතන වලටද ඔහුගේ නිවසේ බඩු මූට්‍ටු තම සහෝදරියටද ලියා දී තිබිණ.

ශිත සෘතුව පැමිණීමත් සමඟම  රාත්‍රී ආහාරයට පෙර අඳුර වැටේ. අප වීදියේදී මුණ ගැසෙන විට අවට නිවෙස් පාලු  ස්වභාවයක් ගනී. අපට ඉහලින් ඇති අහසේ කොටස පමණක් වෙනස් වනසුලු අලංකාර දම් පැහැයෙන්  යුක්තය. එම දම්  පැහැති පසුබිමේ විදියේ පහන් කණුද,එහි කුමන වෙලාවක හෝ කැඩී  බිමට වැටීමට සුදානමින් සිටින වීදි ලාම්පුද වේ. සීතල, අප සිරුරු වලට ඉදිකටු වලින් අනින්නාක් මෙන් දැනෙන විට අපි අපගේ සිරුරු ගිනියම් වනතෙක් සෙල්ලම් කරන්නෙමු. අපගේ ඝෝෂාව නිස්කලංක වීදියේ දෝංකාර දෙයි. මඩ  වී ඇති පාරවල් දිගේ කුඩා ගෙවල් අසලින්  දිව යන විට ඒවායේ  උඳුන් වලින්  හමන  මස් පිළිස්සෙන දුම  අපට දැනේ, තවත් විටෙක අශ්වරෝහකයෙකු අශ්වයා  පිරිසිදු කරන විට ගාංචු  වලින් නැගෙන හඬ අපට ඇසේ. 


අප නැවත වීදියට  ළඟාවන  විට මුළුතැන්ගෙයි ජනෙල් කවුළුවෙන් වැටෙන ආලෝකයෙන් අවට ප්‍රදේශයම ආලෝකමත් වී තිබිණ. මා ගෙදරට හැරෙනු මාමාට  නොපෙනිම සඳහා ගෙතුලට යනතුරු මම අඳුරු සෙවනල්ලකට  මුවා වී සිටියෙමි. මේ අතරතුර මැන්ගන්ගේ  සහෝදරිය තම සහෝදරයාට තේ පානය සඳහා හඬ ගැසීමට  ඇයගේ නිවසේ දොරකඩට  පැමිණෙන  අයුරු අප සේවනැල්ලට මුවාවී බලා සිටියෙමු. ඇය  නිවස  ඉදිරිපිට නවතින තුරු හෝ නැවත නිවස තුලට යනතෙක් හෝ අපි බලා සිටියෙමු. අපි මුවා වී සිටි අඳුරු සෙවනැල්ලෙන්  පිටතට පැමිණ ඔවුන්ගේ නිවස වෙත පියවර තැබුවෙමු. ඇය  අප එනතුරු බලා හිදී. ඇයගේ ශරීරයේ සියලු හැඩතල   පිටුපස අඩවන් වූ දොරෙන් වැටෙන ආලෝකයෙන් විස්තර වෙයි. ඇයගේ සහෝදරයා නිතර  ඇයට උසුළු විසුළු කරයි. ඔහු ගරාදි වැට  ළඟය, ඒ  අසලින්  ඇය සිටගනී. ඇයගේ සිරුරේ චලනයන්ට අනුකුලව  අයගේ ඇඳුමද  ඒ මේ අත චලනය වේ. ඇයගේ  කොණ්ඩය බැඳ ඇති රිබන් පටියද  ගමන් කරන තාලයට ඒ මේ අත සෙලවේ.


මම සෑම  දිනකම අපගේ විසිත්ත කාමරයේ බිම දිගා වී ඇයගේ නිවසේ දොරකොඩ  දෙස බලාගෙන සිටිමි. ජනෙල් වල පැලලි අර්ධයක් වන සේ වසා අඟලක පමණ හිඩැසක් තබා එතුලින් මම බලා සිටිමි. එවිට කිසිවෙකුටත් මා බලා සිටින බවක්  නොපෙනේ. ඇය  නිවසේ දොරකඩට  පැමිණෙන විට මගේ හදවත ගැහෙන  ශබ්දය මටම ඇසේ . එසැනින් මම පාඩම් කරන ශාලාවට දුවගොස් පොත් කිහිපයක් ගෙන ඇය  ලුහු බඳිමි. මම ඇයගේ තලෙලු ශරීරයෙහි  ඇස  රඳවාගෙන ඇය පසුපසින් හැකි උපරිම වේගයෙන් ගමන් කරමි. ඇය  සමීපයට පැමිණි වහාම මම ඇයගෙන්  වෙන්වී ගමන් කරමි. මම තවත් වේගය වැඩිකර ඇය  පසු කර යමි. මෙය සෑම  දිනකම උදෑසන   සිදුවන්නකි. යාන්ත්‍රික වචන කිහිපයක් හැර මා  කිසිම  දිනෙක  ඇය සමග කතාකර නොමැත. ඇයගේ  නම මගේ උමතු සිතට තවමත්  සිතාසියක් වැනිය.


ඇයගේ  ප්‍රතිරූපය, ඉතා අඳුරු වූ තැනෙක සිට  ආදරය වෙත මා රැගෙන යයි. එක්තරා සෙනසුරාදා දිනයක මාගේ නැන්දා පොළෙන්  බඩු  ගෙනෙන විට මටද බඩු  පාර්සල් කිහිපයක් රැගෙන ඒමට සිදුවිය. බමන මතින් එහෙ මෙහෙ යන මිනිසුන් බඩු  හෙට්ටු කරන කාන්තාවන්ගෙන් පිරිණු විදියේ අප ඇවිදගෙන යනවිට එක්  නාටාමියෙකු අපට දෙස් දෙවොල් තියයි, ඌරන් කුකුලන් ආරක්ෂා කරමින්ද ඔවුන් විකිනීමට කෑමොර දෙමින්ද සිටින කඩවල් වල වෙළෙන්දන් නගන ඝෝශාවද විදියේ දේශාභිමානී ගීත ගයමින් සිඟමන් යදින යාචකයන්ගේ ගිතිකාද අතරින්  අපි ඇවිද ගියෙමු. මේ සියලු දෙන මා සිතට ජීවිතය පිලිබඳ සංවේගී හැගීමක් නාභි ගතකරයි. මෙම සියලු සතුරු බාධක මධ්‍යයේ මම මාගේ ජයග්‍රහණය භුක්ති විඳින ආකාරය ගැන සිහින  මවමි. මට  ඇය  මතක් වන සෑම  මොහොතකම මගේ  තොල් මමත් නොදන්නා අයැදිමක හෝ යාඥාවක යෙදේ. එවිට මගේ ඇස්  කඳුලින් තෙත්වේ. නමුත් ඒ කුමටදැයි මම   නොදනිමි. නමුත් විටින් විට මාගේ  හදවතට දැනෙන  සියල්ල දරාගත නොහැකිව හදවත ළය  පලාගෙන එලියට පැමිණෙන්නාක්  මෙන් මට දැනේ. මම අල්පමාත්‍රයක් අනාගතය ගැන සිතුවෙමි. මට කිසි දිනෙක ඇය  හා වචනයක් හෝ කතා කිරීමට හැකිවේදැයි මම නොදනිමි, නමුත් කිසියම් දිනෙක ඇය  හා කතා කළහොත් මාගේ ව්‍යාකුල ආදරය කෙසේ පවසන්නේදැයි මම නොදනිමි. නමුත් මාගේ සිරුර  ඇයගේ  වචන සහ හැසිරීම් නම් වූ මෘදු ඇගිලි තුඩු වලින් වයන විණාවක තත් සේ හැඟේ.


මම එක්  දිනක පුජකයා මියගිය, පිටුපස ගබඩා  කාමරයට පිවිසුනෙමි. එය ඉතා අඳුරු, වැසිබර  

සන්ධ්‍යාවක්   වූ අතර නිවසේ කිසිදු ශබ්දයක් නොවීය. ජනේලයේ කැඩීගිය විදුරු කැබැල්ලකින් ඇති වූ සිදුරින්  වර්ෂා ජලය  පොළවේ පතිත වන  ශබ්දය අත්දැක්කෙමි. සිහින් නුලක් සේ ඇද  හැලෙන වැසි වතුර තෙත බරිත මෙට්ටය මතට පතිත වේ. ඈතින්  වැටෙන විදුලි එළියක් හෝ ජනේලයකින් පරාවර්තනය වන ආලෝකය ලපයක් මා සිටින තැන බිමට පතිත වේ. එයට පින්සිදු වන්නට මට යමක් බලාගැනීමේ භාග්‍ය ලැබී ඇත. මගේ සියලු ආශාවන් එකිනෙක පැටලී ඒ සියල්ල මවෙතින් ගිලිහී යන්නට ආසන්න  යැයි  සිතේ. මම මගේ දෑත් සලිත වනතුරු එකිනෙක පටලවාගෙන "මගේ ආදරය", "මගේ ආදරය" යැයි  මටම කිහිප වාරයක් කියා ගත්තෙමි.

අවසානයේ ඇය මට කතා කළේය. ඇය මා  ප්‍රථමයෙන් ආමන්ත්‍රණය කලවිට මම කෙසේ පිළිතුරු දිය යුතුදැයි මට  සිතා ගත නොහැකි විය. ඇය  ඇසුවේ මා  ඇරබි වලට යනවාදැයි යන ප්‍රශ්නයයි. මම එයට "ඔව්" කියා උත්තර දුන්නේද, "නැහැ" කියා උත්තර දුන්නේද යන්න මට මතක නැත. ඇරබි  වල වෙළඳ සැණකෙළිය  ඉතා අනර්ඝ  බවත්  ඇයද එහි යාමට කැමති බවත්  පැවසිය.


"ඇයි  ඔයා  එන්නේ නැත්තේ " කියා මම ඇසීමි.


ඇය  කතා කරන අතරතුර  ඇයගේ අතේ දමා ඇති රිදී අත්  පළඳනාව මැණික් කටුව  වටා කරක වන්නීය. ඒ සතිය ඇයගේ කන්‍යාරාමයේ උපවාස සතිය වන බැවින් ඇයට  යාමට නොහැකිවූ  බව  පැවසීය. මම ගරාදි වැට  ළඟ සිටගෙන සිටින විට ඇයගේ සහෝදරයා සහ තවත් කොල්ලෙකු ඔවුන්ගේ හිස්වැසුම් වලට පොරකති. ඇය එක් පාදයක් පසුපසට නවා මුහුණ ඉදිරියට දමා මා  හට මදහස පෑවාය. ඉදිරිපස නිවසෙන් වැටෙන ආලෝකයෙන් ඇයගේ ගෙලෙහි වක් වූ අලංකාර හැඩය, නිදහසේ එල්ලා  වැටෙන කොණ්ඩය මෙන්ම ගරාදි වැට  මත තබා ගෙන සිටින ඇයගේ  මෘදු දෑත්ද දිස්වේ. ඇය  පහසුවෙන් සිටගෙන සිටින විලාශය අනුව එම ආලෝකය ඇයගේ ඇඳුම විනිවිද ගොස් යට සායේ   වාටිය සුදු පැහැයෙන්  දිස්වේ.

"ඒක ඔයාට නම් නියමයි" ඇය  පැවසීය.


"මම ගියොත් ඔයාට මොනා  හරි අරන්  එන්නම්" මම පැවසීමි.


එම සන්ද්‍යාවෙන් පසුව අප්‍රමාණ නිරර්ථක  දේවල් සමුහයක් මසිත තුල මතුවෙමින් නැවත ගිලෙමින් පවතී. මම නීරස අතරමැදි දින සම්පූර්ණයෙන්ම අමතක කර දැමීමට උත්සහා කළෙමි. මට පාසලේ වැඩ වහ කදුරු සේ දැනේ. දහවල පාසලේදී මම පොතක් දිග හරින විට පොත සහ මා අතර සිටින ඇගේ රුව  රාත්‍රියේදී මගේ නිදියහනේ සැතපේ. නමුත් සියලු දේ අතර  මගේ විෂය නිර්දේශය "ඇරබි" වූ අතර නිස්කලංක මගේ ආත්මය කුල්මත්ව සතුටින් කාලය ගත කරයි. මම සෙනසුරාදා සවස  ඇරබි  වලට යාමට අවසර ඉල්ලුවෙමි. එයින් නැන්දණිය  විශ්මයට පත් විණි. මම පන්තියේදී අසන ලද ප්‍රශ්න කිහිපයකට පිළිතුරු ලබා දුන්නෙමි.  මම අපේ ගුරුතුමාගේ මුහුනේ  සුහඳ ලිලාවේ  සිට ඉතා බැරෑරුම් විලාශයන්ද නිරීක්ෂණය කලෙමි: මෙයින් ඔහුට අරමුණක් නැතිව කල්පනා කිරීමට කිසිදු අවස්ථාවක් නොලැබිණ. මගේ සිතේ පාවෙන සිතුවිලි එක තැනකට ගැනීම කොහෙත්ම මට කල හැක්කක් නොවේ. මම, මා සහ මාගේ ආශාවන්  අතර හුදකලා වූ කුඩා දරුවෙකු සේ මටම හැඟේ, කිසිදු අර්ථවත් දෙයක් කිරීමට තරම්  සිත එකඟ කරගැනීමට මම අපොහොසත් වෙමි.


සෙනසුරාදා උදෑසන  මම, මාමා මුණගැසී අද සවස නගරයට යාමට බලාපොරොත්තුවෙන් සිටින බව පැවසීමි. ඔහු ඉදිරිපස ශාලාවේ නිකරුණේ කළබලයෙන් තොප්පිය පිසදාන බුරුසුව සොයමින් කාලය ගත කළේය.


"ඔව් දරුවො  මම දන්නවා"


ඔහු ශාලාවේ රැදී සිටි බැවින් මට මට නිවසේ ඉදිරි පස ජනේලය වෙත යාමට නොහැකිය. මට නිවසේ රැදී සිටීම අරමුණක් නැති විහිළුවක් විය, මම පාරට බැස  පාසැල දෙසට ඇවිදගෙන ගියෙමි. සුළඟ අනුකම්පා විරහිතය, මාගේ  හදවත අරමුණක් නැති අදහස්  වලින් පිරේ.


මම රාත්‍රී ආහාරයට පැමිණෙන විට මාමා නිවසේ සිටියේ නැත. නමුත් තවමත් පමා වී නොමැත. මම හිඳ  ගෙන මොහොතින් මොහොත ඔරලෝසුව දෙස බලමින් සිටියෙමි, එහි කටුවල ශබ්දය අප්‍රසන්න විය, මම එම කාමරයෙන් නික්ම ගියෙමි. මම පඩි  පෙළ නැගගෙන  ඉහල මාලයට පිවිසුනෙමි. පාලු, අඳුරු, මුසල කාමර එකින් එකට සින්දුවක් මුමුණමින් ගමන් කළෙමි. ඉදිරිපස ජනේලයෙන් මම මගේ මිතුරා විදියේ සෙල්ලම් කරමින් සිටිනු දුටුවෙමි. ඔවුන්ගේ කෑ  ගැසිම  මට දුර්වලව මෙන්ම නොපැහැදිලිවද  ඇසේ. මම මගේ නළල ජනේලයේ සිතල වීදුරුවට හේත්තු කර ගත්තෙමි, අඳුරේම ඇයගේ  නිවස දෙස බලා සිටියෙමි. සමහර විට මා එහි පැයක්  පමණ රැදී ඉන්නට ඇත නමුත්  තලෙලු වාත්තු කරන ලද පිළිරුවක් මිස මා දුටු කිසිවක් නැත, එහි ගෙලෙහි අලංකාර නැම්ම ලාම්පු එළියෙන් මතුකරන අතර දෑත  ගරාදි වැට  මත තබා ඇත්තේ යටසායේ වාටිය  ආසන්නයේය.


 මම පහත මාලයට නැවත  පැමිණෙන විට මර්සර් මහත්මිය සාලයේ ගිනි උඳුන ළඟ  හිඳ  ගෙන සිටියාය. මියගිය උකස් වෙළෙන්දාගේ බිරිය වන ඇය කුමක් හෝ පුණ්‍ය කටයුත්තක් සඳහා පරණ මුද්දර එකතු කරන මහලු වාචාල ස්ත්‍රියකි. ඇයට  තේ මේසයේදී කතා කිරීමට බොහෝ ඕපාදුප තිබේ. රාත්‍රී ආහාරය පැයක්  පමණ පසු වී ඇතත් මාමා තවම නිවසට පැමිණ නැත. මර්සර් මහත්මිය පිටත් වීමට නැගී සිටින විට රාත්‍රී අටද පසුවී හමාරය, ඇය  කොහෙත්ම රාත්‍රීයේ එලියට බැසීමට කැමැත්තක් නොදක්වන්නේ, රාත්‍රී සුළඟට ඇය  ප්‍රිය නොකරන බැවිණි. ඇය  පිටත්ව ගිය පසු මම පහත මාලයට  බැස්සේ මිටි ගුලිකරගත් මගේම අතද අල්ලාගෙනය. 


" දෙය්යනේ  ඔයා අද හවස නගරයට යන්න නේද හිටියේ' යැයි  නැන්දා   පැවසිය.


රාත්‍රී නවයට පමණ මාමා ඉදිරිපස දොරටුවේ අගුලට යතුර දමා  කරකවන හඬ මට ඇසිණ. ඔහු ඉදිරිපස ශාලාවේ සිට ඔහුටම මුමුණ ගන්නා හඬත් කබාය ගලවා දමන සබ්ධයත් මම අසා  සිටියෙමි. මට මේ සියල්ල තේරුම් ගත හැකි විය. ඔහු රාත්‍රී ආහාරය ගන්නා අතර තුර මම ඔහුගෙන් නගරයට යාමට සල්ලි දෙනවා දැයි ඇසීමි. ඔහුට එය අමතක වී තිබිණ.


"දැන් රෑට  නිදාගත්ත මිනිස්සු එක නින්දක් ඇහැරලත්  ඇති" මාමා  කිවේය 


මම සිනා නොවිමි. 


" මේ ළමයට සල්ලි දීල යන්න දුන්නනම් නේද හොඳ? ඔයා දැනටමත් මෙයාව හොඳටම පරක්කු කරලනේ තියෙන්නේ " යැයි  නැන්දා බොහොම උනන්දුවෙන් පැවසීය.

මාමා අමතක වීම ගැන කණගාටුව ප්‍රකාශ කළේය. එසේම කිසිවක් නොගෙවා සියලු වැඩ ගැනීම "ජැක් " ප්‍රයෝජනයකට නැති මිනිසෙක් බවට පත් කල පැරණි කතාවද  සිහිපත් කළේය. ඔහු මා  කොහේ යන්නේදැයි විමසිය, මම දෙවන වතාවටත පිළිතුරු දුන් පසුව, "ඇරබි  වලදී අශ්වයාට සමුදීම" දන්නවාදැයි ඔහු මගෙන් ඇසිය. මම මුලුතන්ගෙයින් නිකම යාමට ආසන්නවූ  විට එහි මුල් පේලිය නැන්දාට  කියන්නට සුදානම්  විය.


මම සිලින් දෙකේ කාසිය අතේ තද කරගෙන දුරින් දුරින් පය තබා බකිංහැම්  විදිය ඔස්සේ දුම්රිය පොළ වෙත පිය නැගුවෙමි. වෙළෙන්දන් සහ ගනුදෙනු කරුවන්  නොමැති විදියේ ගෑස්  ලාම්පු එළිය මට මගේ ගමනේ අරමුණ නැවත මතක් කරදෙයි.  මිනිසුන් නොමැති දුම්රියක තුන්වන පන්තියේ මැදිරියක මම අසුන් ගත්තෙමි. ඉවසාගත නොහැකි ප්‍රමාදයකින් පසුව දුම්රිය  සෙමෙන් තවත් දුම්රිය පොළකට ලංවිය. "වෙස්ට්ලන්ඩ් රෝ" දුම්රිය පොලෙදී සෙනග දුම්රිය පෙට්ටි වල දොරටු වලට තෙරපෙමින් දුම්රියට ගොඩ වීමට උත්සහා දැරූහ. නමුත් බඩු  රැගෙන යන්නන් මෙය වෙළඳ සැණකෙළිය වෙනුවෙන් ධාවනය කරන විශේෂ දුම්රියක් බව පවසමින් ඔවුන් වලක්වා ලුහ. මා  දුම්රිය පෙට්ටියේ තනිවම ඉතිරි විය. තවත් විනාඩි කිහිපයකින් දුම්රිය ලීයෙන්  තැනූ  වේදිකාවට සමීප විය. මම දුම්රියෙන් එලියට බසින විට ආලෝකමත් වූ ඔරලෝසු මුහුණතක දහයට විනාඩි දහයක් සටහන්ව තිබිණ. මා ඉදිරියේ විශාල ගොඩනැගිල්ලේ නම පුවරුවක දිස්වේ. 


වෙළඳ සැණකෙළියට ඇතුළු වීමට මට පැන්ස හයේ දොරටු කිසිවක් සොයා ගත නොහැකි විය, එය අවසන් වීදැයි මම තැති ගතිමි. මම තනි පුද්ගලයෙකුට පමණක් ගමන්කළ හැකි දොරටුවක් සොයා ගත්තෙමි, එහි සිටි වෙහෙසට පත් වූ මිනිසාට සිලිමක් දී මම අතුලුවිමි. බාල්ක  වලින් අර්ධයක් අවරණ ය කරන ලද විශාල ශාලාව මම සොයාගත්තෙමි. සියලු ප්‍රදර්ශණ  කුටි  වසා  දැමීමට ආසන්න  වී තිබිණ, ශාලාවේ අර්ධයක්ම කලුවරින් වැසි ගොස් තිබිණ. පල්ලියේ  යාඥාවන් අවසන් වූ විට පවතින නිශ්ශබ්දතාවය මෙන් ශාලාව නිශ්ශබ්දයය. මම බයාදු ලෙස ප්‍රදර්ශනාගාරයට  අවතීර්ණ වීමි. තවමත් විවෘර්තව ඇති වෙළඳ කුටි  වල මිනිසුන් කිහිප දෙනෙකු සිටිනු දක්නට ලැබේ. "Café Chantant" යැයි  වර්ණවත් විදුලි ආලෝකයෙන් ලියා තිබුණු  කුටියේ තිර රෙද්දට  මෙපිටින් මිනිසුන් දෙදෙනෙකු ලෝහ තැටියක් මත තබා මුදල් ගනිමින් සිටී. මම කාසි වැටෙන ශබ්දයට අසා සිටියෙමි.


මම මෙහි පැමිණියේ කුමටදැයි මතක් කරගැනීමට උත්සාහ  කරමින් තවත් වෙළඳ සළකට  පිය තබා පිඟන් මැටි මල් පෝච්චි සහ මල් වලින් හැඩ දමන ලද තේ කෝප්ප කුට්ටමක් පරික්ෂා කලෙමි. වෙළඳ සලේ දොරකඩ තරුණියක්  තරුණයන් දෙදෙනෙකු සමග කතා කරමින් සිටි. මම ඔවුන්ගේ භාෂා උච්චාරණයට  සහ දෙබසට ඉතා උනන්දුවෙන් ඇහුම් කන් දුන්නෙමි.

'ඕ, මම එහෙම දෙයක් කවදාවත් කිව්වේ නෑනේ !'

'ඕ , නෑ  ඔයා  එහෙම කරා !'

'නෑ  මම එහෙම කරේ නෑ!'

'මම එහෙම කිව්වේ නෑ ?'

'ඔව්, මට එයා කියපු දේ ඇහුණා .'

'ආ, එහෙනම් ඒක  බොරුවක් !'


මා දිහා බලා ගෙන සිටි තරුණිය  මා වෙත පැමිණ මා කුමක් හෝ මිලදී ගැනීමට බලාපොරොත්තු වන්නේදැයි ඇසීය. ඇයගේ උච්චාරනය මා දිරිමත් නොකරයි: ඇය  මා හට කතා කරන්නේ රාජකාරියක් ඉටු කිරීමට මෙනි. මම ඉතා නිරහංකාරව ඇතුළුවන දොරටුව අසලම දෙපස  ඇති අලංකාර බඳුන් දෙස බලා,


"නෑ  මට මොකුත් ඕනි නෑ "යැයි  පැවසීමි.


මෙම තරුණිය  එක් බඳුනක පිහිටීම නැවත නිසි ලෙස සකස් කොට ආපසු තරුණයන් දෙදෙනා වෙත ගොස් මුලින් කතා කරමින් සිටි මාතෘකාව නැවතත් කතා කිරීම ආරම්භ කළේය. වරක් හෝ දෙවරක් තරුණිය  ඇයගේ උරහිසට ඉහලින් මා දෙස බැලීය


ඇයගේ  ප්‍රදර්ශන කුටිය ඉදිරිපස මම තවත් ටික වෙලාවක් රැඳී සිටියේ  මගේ ඇති උනන්දුව ඇයට  ඇත්තක්  බව පෙන්වීමටය , නමුත් එය නිෂ්ඵල ක්‍රියාවක් බව මම දැන  සිටියෙමි. ඉන්පසු මම වීදිය මැද්දට පැමිණ ඉදිරියට ඇවිදගෙන ගියෙමි. මම මගේ සාක්කුවේ ඇති පැන්සයේ කාසි දෙක එකිනෙකට වැදී හඬ නැගීමට ඉඩ හැරියෙමි. ප්‍රදර්ශන ශාලාවේ කෙලවරින් හඬ ගසන ශබ්දයක් අඳුරේම මට ඇසිණ. ශාලාවේ ඉහල කොටස සම්පුර්ණයේම දැන් අඳුරුය.


 මම අඳුර දෙස එක එල්ලේ බලා හිදින විට, මා  අර්ථ ශුන්‍ය නිස්සාර  භාවයෙන් මෙහෙයවන චරිතයක් බව හැගේ: එවිට මාගේ දෑස්  කෝපයෙන් නමුත් සන්තාපයෙන් ගිනිගෙන දැවෙන්නට විය.


පරිවර්තනය 

ජානක ගුණතිලක 


Thursday, January 16, 2014

ඔබ කවුද ?

මම ඔබට ආදරය කරමි
මම ඔබට කොතරම් ආදරෙයි පැවසීමට
මම නොදනිමි

මම ඔබ සොයා ගැනීමට වරෙක උත්සහා කලෙමි
මම එම උත්සාහය අතහැර දැමීමි
මම ඔබට ඒත් ආදරය කරමි

මම දිනෙක ඔබ වැළඳ ගනිමි
මම නොදනිමි එදින කොපමණ දුරදැයි
මම දිගු  හුස්මක් හෙලමි

.............................................................. !

මම ඔබ වැළඳ ගැනීමට බිය වෙමි
මම ඔබ කවුදැයි නොදනිමි
මම කවුදැයි ඔබ දනී

මම ඔබගෙන් ඈත් වෙමි
මම ඔබට ආදරය කරන බව පවසමි
මම ඔබට කිසිදා ලං නොවෙමි

මම ඔබට ලංවූ දින
මම ඔබෙන් මැරුම් කමි
මම ඔබට ආදරේ කලද ...............................







Wednesday, January 8, 2014

ගැටළුව

මිනිසුන් සොයයි
විසඳුම්, නිදිවරා
රැය පහන් වන තුරුම

සොයා ගත නොහැකි විට
විසඳුම......
නැවතත් සොයයි
විසඳුම්, උදේ සිට
ඉරබට තරුව පායනතුරු

දින සති මාස ගෙවමින්
නැවතත් සොයයි
විසඳුම.......

සම රැලි වැටී දෑස
නොපෙනෙන තෙත්
සොයයි විසඳුම

කලාතුරකින් කෙනෙක්
සොයාගනී
විසඳුම .....
"එහි විසඳුමක් සෙවීමට
ගැටළුවක් නොමැති බව".......


Tuesday, January 7, 2014

American Beauty සහ අපි



අප හඳුනාගත් සහ වසර දහස් ගණනක් මිනිස් වර්ගයා වටා ගොඩනගාගත් සංස්කෘතික රාමුව සහ සරල නීති පද්ධතිය බිඳ වැටුණු දින, නැවත සිදුවන මිනිසාගේ මංමුලා වීම මොනවට පිළිඹිබු කරන අපුරු සිනමා නිර්මාණයක් ලෙස American Beauty හඳුන්වා  දිය හැකිය.

ජිවිත කාලයක් තුල ගොඩ නගාගත්  සියලු හරයන් මොහොතකින් තම තුලින්ම පැමිණෙන යක්ෂයකු ගිලගන්න ආකාරයත් සවිඥානිකක පසු විග්‍රහයේදී ඇතිවන සිත් තැවුලෙහි යථාර්තය මිහිපිට ඇති සියලු සංස්කෘතීන් හට  පොදු බව සිනමා පටය තුල මැනවින් විස්තතර වේ.

එක්සත් ජනපදයේ මධ්‍යම පන්තික පවුලක් වටා  ගෙතුනු කතාවක් මෙම සිනමා පටයෙන් ඉදිරිපත් කරයි. අවුරුදු 42 ක් වයසැති ලෙස්ටර් බර්නම් නම් සමාජයේ පිළිගත් රැකියාවක නියුතු එක් දරු පියෙකු, ඔහුගේ බිරිඳ සහ නව යොවුන් වියෙහි පසුවන ඔවුන්ගේ දියණිය මෙහි ප්‍රධාන භූමිකාව රඟ  දක්වයි. සමාජීය, සංස්කෘතික සහ මනෝ  විද්‍යාත්මක ලෙස සමාජීය සම්බන්ධතාවයන් ඔස්සේ තම ජීවිතය විග්‍රහ කරගන්නා ආකාරය අනුව අත්කරගන්නා සෝචනීය ප්‍රතිපලයන් හා සම්බන්ධ සිදුවීම් මාලාවක් අපුරු ලෙස මෙහි පෙළගස්වා ඇත.





මොවුන්ගේ නව අසල්වාසීන් වන්නේ හමුදා සේවයෙන් විශ්‍රාම ගිය පියෙකු, ඔහුගේ බිරිඳ සහ  තරුණ පුතා, රිකී  යන අයයි. රිකී තම වීඩියෝ කැමරාවෙන් ඔහුගේ අසල්වැසියන් වන බර්නර් සහ ජේන්ගේ විවිධ ඉරියව් ඔවුන්ට නොදැනෙන ලෙස රූපගත කරයි. ධනේෂ්වර සමාජය විසින් මිනිසුන්ගේ ජිවිත ඔවුන්ටද  නොදැනෙන ලෙස විවිධ කෝණවලින් අධ්‍යනය කර එය විනාශය කරා ගෙනයාම මෙමගින්  සංකේතවත් කරන්නේ ඉතා අපුරු ලෙසය.

සුළඟට අසුවී වරෙක ඉහලට ගසාගෙන ගොස් නැවත පොළවට පැමිණ නැවතත් ඉහල යන පොලිතින් බෑගයක් නොදන්නා තැනකට පාවී  යයි. රිකී  විසින් රුපගතකරනලද වීඩියෝවක මෙසේ පොලිතින් බෑගයක්  චලනය වන ඉතා අලංකාර දර්ශනයක් කිහිප විටකදීම පෙන්වයි. පොලිතින් බෑගය  නතරවන තැන එය නොදනී, සුළඟ දන්නවා දැයි  අපි නොදනිමු. වීඩියෝ කැමරාව අතින්  ගෙන බර්නම් පවුල පසුපස එන මෙම තරුණයා ඔවුන්ගේ ව්‍යසනය සඳහා හේතුවන සමාජ වටපිටාව සංකේතවත් කරන බව සිතීම සාධාරණිකරණය කල හැකිය. එසේම මෙම විපරිත සමාජය තුල වෙසෙන සාමාන්‍ය පවුලක ඉරණම සුළඟට අසුවූ පොලිතින් උරයට සිදුවන දෙයම නොවේද?








බර්නම්ගේ බිරිඳ කැරොලින් බෞතික වස්තුන් සහ මුදල් තම ජීවිතය ලෙස දකින අතර දියණිය ජේන් නව යොවුන් තරුණියක ලෙස තම අභිමතය පරිදි තම නිවැරදී යයි සිතන මායාවක් පසුපස දිව යයි. නව යොවුන් වියේ තරුණියක තම දෙමාපියන් සමග ඇති සම්බන්ධතාවය  දුරස් වීමෙන් ඇතිවන සියලු ගැටළු වලට ජේන්ට  මුහුණ දීමට සිදුවේ.

විටෙක යථාර්තවාදී ලෙස ජීවිතය දකින නමුත් අවිඥානික විධානයන් අතර මන්මුලාවන බර්නම් අප එදිනෙදා ජීවිතයේදී දකින දර්ශීය චරිතයකි.

විවාහ ජීවිතය තුල  අධ්‍යාත්මික සම්බන්ධතා මෙන්ම ලිංගික සම්බන්ධතාද බිඳ වැටුණු දින තව දුරටත් එම විහාහය නොපවතින අතර එම බිඳ වැටීම දරාගත නොහැකිව ගරා  වැටෙන අපේම සහෘදයන්ගේ කතාව මෙයම වේ. ධනය බලය කෙරේ සරල වූ ආශාවන් ඇති බර්නම් බිරිඳ සහ දරුවා සමග සතුටින් ජිවත් වීමට උත්සහ දරන පුද්ගලයෙකි.

මර්ජුවානා  වලට ඇබ්බැහි වූ රිකි සමඟ පරිණත  බර්නම් සම්බන්ධතා පවත්වන්නේ තම සිත් තැවුල සංසිඳුවා ගැනීමට මර්ජුවනා වල පහස ලැබිමටය. රිකිගේ පියා  විසින් බර්නම් වෙඩි තබා මරා දමන්නේ රිකි හා බර්නම් සමලිංගිකයන් බවට ඇති කරන්නා වැරදි වැටහීම මතය. කොතරම් චිත්ත ධර්යය හා අත්දැකීම් තිබුනද සිත් පිත් නැති බාහිර බලවේග වල ගොදුරක් ලෙස ඔහු අවසානයේ අවාසනාවන්ත ලෙස මිය යයි. එක අතකින් තරාතිරම නොබලා ඇතිකරගන්නා අනවශ්‍ය සම්බන්ධයට බර්නම් දඬුවම් විඳින අතර අනෙක් අතට සමාජ සම්බන්ධතා පිලිබඳ අනවබෝධයෙන් ජිවත් වන, මිනිස් ජීවිතයක වටිනාකම තුට්ටුවකට මායිම නොකරන තවත් මිනිසෙකුගේ ගොදුරක් ලෙස ඔහු මිය යයි.


තම පවුලේ සමගිය තහවුරු කරගැනීමට බර්නම් අසීමිත වෙහෙසක් දරයි. එහෙත් බිරිඳකගේ සහය නොලැබෙන විට සියලු උත්සාහයන් සද්ධන්ත අලියෙකුගේ පයට පෑගෙන බෙලි කටුවක් සේ කුඩු පට්ටම් වී යයි. සියලු අසල වැසියන්ට හද පිරි සතුටින් ආමන්ත්‍රණය කරන බර්නම්ගේ බිරිඳ කැරොලින් තම ස්වාමියා කෙරෙහි නිවස තුලදී පයට පෑගෙන වැලි කැටයක් තරමට හෝ සැලකිල්ලක් නොදක්වයි. සමාජයේ අභ්‍යන්තර හරය අමතක කොට බාහිර ඔපය සියලුදේට  ඉහලින් තබා සින්තටික් ලෝකයක ජිවත්වන අතරතුර තම ස්වාමිය මෙන්ම වඩාත් වැදගත් ව තරුණ දියණිය යක්ෂයා විසින් ගිලගෙන හමාරය. අවසානයේ ඇයගේ කලකිරීම හේතුවෙන්ම යම් සාධනීය මට්ටමකට ඇය  ලඟා වන නමුත් ඒ වන විට බර්නම් මියගොසින්ය, දියණිය රිකි හා යාමට මගට බස හමාරය.








සංස්කෘතික බැදීම් සහ නීති තුල යහපත සමාජයක් පවත්වා ගැනීමේ දුෂ්කර කාර්යය ජය ගැනීමට කොතරම් දැනුම් සහ අත්දැකීම් සම්භාරයක්  අවශ්‍යදැයි  යන ගැටලුව අප අපගෙන්ම අසා  ගතයුතු කාලය අද මිස හෙට නොවිය යුතුය. බර්නම් බිරිඳගෙන් ලබන පහස තම දියණියගේ මිතුරියගෙන් ලාබා ගැනිමට අවිඥානිකම පෙළඹේ. මානසික සහනය මර්ජුවානා  වලින් ලබා ගැනීමට උත්සහ දරයි.සමාජ ආශ්‍රය නොඅඩුව ඇති අත්දැකීම් බහුල තලතුනා  මිනිසෙකු උවද ලේ ඇට මස් නහර තෙක් කුඩු පට්ටම් කරන්නට තම ආදරණිය බිරිඳ සහ දරුවන්ගේ ආදරය නොලැබීම සමත්වන බව මිහිපිට සිටින කොපමණ බිරින්දෑවරුන් සහ කොපමණ දරුවන් ප්‍රමානයක් අවබෝධ කරගෙන ඇත්දැයි කවර කෙනෙකුට නම් කිව හැකිද? තමන් කෙලෙසන්නට උත්සහ කරන්නේ මිනිපෙර කිසිදිනෙක පුරුෂයෙකු සමග යහන ගත නොවූ තම දියණිය වැනිම නව යොවුන් වියේ තරුණියක බව දැනගනිමත් සමගම ඔහු එම අදහස අතහැර දැමීමට තරම් උසස් ගතිගුණ ඇත්තෙකු වේ.

පවූලක මවගේ සැබෑ  කාර්යභාරය බිඳ වැටුණු විට මුළු සමාජයම අගාධය දෙසට ඍජුවම යොමු වීම ලංකේය, පෙරදිග හෝ අපරදිග යන නාම  විශේෂණ වලින් වැළක්විය නොහැකි අපේ මව්වරුන්ද අවබෝධ කරගතයුතුය. මවගේ සුභවාදී දායකත්වය උපරිම අයුරින් ස්වාමි පුරුෂයාට නොලැබීම මෙහි මූලාරම්භය වන අතර මව, තම රැකියාව සහ උපයන ධනයේ වටිනාකම දරුවන් සහ ස්වාමි පුරුෂයාට වඩා වැඩියි සිතීම මෙහි උච්චතම අවස්ථාවයි. කැරොලින්ගේ ඇස්  පනා පිට සිදුවන ව්‍යසනය තවත් පවූලක සිදු වන්නේ මව විදේශ ගතවූ දිනෙකය. දශක එකහමාරකට පෙර එක්සත් ජනපදයේ මධ්‍යම පන්තික පවුලේ ශෝකාන්තය American  Beauty වන සේම ලංකේය මධ්‍යම පන්තික පවුලේ අද දවසේ ශෝකන්තයද මෙයම නොවේද?


American Beauty
Poster image of a woman's abdomen with her hand holding a rose against it.
Theatrical release poster
Directed bySam Mendes
Produced byBruce Cohen
Dan Jinks
Written byAlan Ball
StarringKevin Spacey
Annette Bening
Thora Birch
Allison Janney
Peter Gallagher
Chris Cooper
Music byThomas Newman
CinematographyConrad Hall
Editing byTariq Anwar
Christopher Greenbury
StudioJinks/Cohen Company
Distributed byDreamWorks Pictures
Release dates
  • September 8, 1999(Los Angeles premiere)
  • September 17, 1999(United States, limited)
Running time121 minutes
CountryUnited States
LanguageEnglish
Budget$15 million
Box office$356,296,601[1]